Budowa zaplecza SEO 1/2 – jak, ile i dlaczego?

Wrz 16 2017 | Artykuł opracował Grzegorz Krasiński |
Budowa zaplecza SEO 1/2 – jak, ile i dlaczego?

Zaplecze służy do podnoszenia rankingu strony docelowej w Google. To składowa każdej kampanii SEO. Proces ten jest szalenie kosztotwórczy, czasochłonny, pochłaniając przy tym od 10-60% kosztów pozycjonowania. W tym artykule przekonasz się, dlaczego pozycjonowanie za 99zł miesięcznie to ściema!

Co to zaplecze?

Zaplecze sklepu internetowego jeszcze pięć lat temu wyglądało jak słabej jakości blog, na którym wstawione zostały treści ala:

Faktycznie się składa, że momentami meble z Elbląga nie istnieje no aktualna kiedy istnieć winna, bowiem nie ma właściwych warunków. Rzeczywiście bliskie jedzenie przy meblach jest dyscypliną wyborów, których nieustannie działamy.

Tak stworzona strona była następnie linkowana za 150 złotych. Po jakimś czasie wstawialiśmy link do strony docelowej, a ta na frazę meble dla dzieci Elbląg szybowała z 30 na 27 pozycję. Koszt zamykał się w 250 zł.

Przykład strony zapleczowej jeszcze kilka lat temu:

 

To już przeszłość.

Przez ręczne działania pracowników Google oraz skargi użytkowników, budowanie tego typu zaplecz jest nieopłacalne. Co ważniejsze, nie zbudujemy dziś strony zapleczowej, która będzie pozycjonować, za mniej niż 400 złotych netto. Oto powód:

Budowa serwisu zapleczowego (dziś)

Zapleczem może być porównywarka, serwis ogłoszeniowy, blog, czy strona fikcyjnej organizacji, która wygląda jakby autor zapomniał podać wszystkich danych. W Polsce najpopularniejsze jest tworzenie blogów. W celu stworzenia bloga musimy liczyć się minimalnie z:

  • opłatą domeny funkcjonalnej (.com.pl) oraz hostingu na rok na którym postawimy 10 zaplecz, aby zmniejszyć koszta (70 zł)
  • postawieniem serwisu na gotowym szablonie oraz dostosowaniem go (150 zł)
  • przygotowaniem 4 dobrych artykułów po 5 tyś znaków z grafiką (200 zł)

Łączny koszt to 420 złotych.

Następnie przychodzi czas na linkowanie.

Linkowanie

Aby strona zapleczowa przekazywała moc SEO musi spełnić dwa założenia – wiek oraz wystarczająco dobry profil linków, co przekłada się na:

  • 2 artykuły sponsorowane słabej jakości + (180 zł)
  • 4 wpisy do płatnych katalogów + (30 zł)
  • 5 niestandardowych linków z ogłoszeń, rzadko używanych skryptów (40 zł)
  • 15 linków z profili i sygnatur na forach internetowych oraz blogów + (50 zł)

Jak widać na samo minimalne linkowanie strony zapleczowej musimy wydać około 300 zł. Doliczając koszta budowy zaplecza, za całą zabawę zapłacimy 720 pln.

Podsumowując

Środowiska pozycjonerskie mają świadomość, że z roku na rok znika coraz więcej miejscówek na pozostawienie linka. Zaplecze wychodzi temu na przeciw, to inwestycja w przyszłość. Raz stworzone zaplecze może pozycjonować kilku klientów na raz, zmniejszając koszt. Napiszę o tym w następnej części artykułu, odpowiadając na pytanie – czy warto pozycjonować na wlasną rękę? (i dlaczego nie). Opowiem również o plusach posiadania zaplecza oraz dlaczego pozycjonowanie za 99 zł to ściema!

Korzystam i polecam!

Tak jeśli zarejestrujesz się i coś od nich kupisz ja dostanę prowizję 😉 W każdym razie – polecam. Sprzedawać dziadostwa na tym blogu nie zamierzam. Z hekko korzystam od 3 lat.

Masz pytania?
Zainteresowała Cię nasza oferta?
mail_outline
biuro@wwiedza.pl
phone
+48 608317576